Beschijving (docent)
Inhoud
Deze Authentieke Leeractiviteit (ALA) wordt gegeven in de vorm van een project,
getiteld PT09 - Op de Servicedesk - Deel 1 en 2. De student doorloopt daarbij de volgende stappen:
- Oriënteren;
- Plannen en voorbereiden
- Uitvoeren
- Opleveren en evalueren
Tijdens het project werkt de student aan de competenties analyseren, beslissen, evalueren, formuleren, initiëren, instrueren, opleveren, organiseren, plannen, presenteren, rapporteren, uitvoeren, voorbereiden.
Uitvoering en begeleiding
De leereenheid kan worden uitgevoerd gedurende één lesperiode van 10 weken.
De student wordt begeleid bij het maken van de opdrachten tijdens de leereenheid.
De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en
helpt de student verder indien zij er alleen niet uitkomt.
Beoordeling
Voor het evalueren van de leereenheid worden de producten van
de student beoordeeld. De student dient een portfolio samen te stellen met de
volgende producten:
- Doel van de projecttaak (een A4); Bijgewerkt POP-formulier (bijlage 1);
- Een actielijst waarop je de punten uit deze fase afvinkt
- Een afdruk van de bestede uren en bijzonderheden van elk incident; Een FAQ-lijst (al dan niet digitaal);
- Ingevulde beoordelingsformulieren Servicedesk communicatie (bijlage 8);
- Ingevulde functioneringsformulieren docent en student (tussenevaluatie); Bijgewerkt Portfolio;
- Bijgewerkt Portfolio; POP; Bijgewerkt Functioneringsformulier (bijlage 3); Geaccordeerde urenverantwoording; Ingevulde Monitor (bijlage 4);
De leereenheid is met succes afgerond als de student gemiddeld minimaal 5,5
van 10 punten behaalt op de gestelde leerdoelen en beschreven competenties.
Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvangt de student alle studiepunten.
Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 worden geen studiepunten toegekend.
Beschijving (student)
Inhoud
Je gaat 10 weken lang werken aan het project PT09 - Op de Servicedesk - Deel 1 en 2.
Daarbij werk je aan de volgende opdrachten:
- Bestudeer reader; Lees bijlage 7A en 7B; Maak een lijst met uit te voeren werkzaamheden; Schrijf op wat je wel kunt en wat niet;
- Vul je POP formulier in;
- Incident 1; Incident 2; Incident 3
- Incident 4; Incident 5; Incident 6;
- Incident 7; Incident 8; Incident 9;
- Incident 10; Incident 11; Incident 12;
- Incident 13; Incident 14; Incident 15;
Uitvoering en begeleiding
Je werkt zelfstandig aan het project. De resultaten van je werk verzamel
je in een portfolio.
Tijdens het maken van de opdrachten wordt je begeleid. De
docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt je
verder als je er alleen niet uitkomt.
Beoordeling
Aan het einde van de lesperiode worden de producten in je portfolio beoordeeld.
Je hebt de lesperiode met succes afgerond als de beoordeling van je portfolio
minimaal een 5,5 is.
Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvang je alle studiepunten. Bij een
eindcijfer van minder dan 5,5 ontvang je geen studiepunten.
Benodigde faciliteiten (student)
- READER: M. Brok, E. Kanis (2008). Projecttaak 9 Op de Servicedesk. Stchting Consortium Beroepsonderwijs
- BIJLAGE: 1 - POP Formulier
- BIJLAGE: 7 - Procedures
- BIJLAGE: 2 - Werkopdrachten Amerijck
- BIJLAGE: 8 - Beoordelingsformulieren
|