Vak: STIP | Alle Rijen | PDF | RTF

Programma ICT Academie

Overzicht | Detail | Lesvoorbereiding
Planning | Mesoplus | Leereenheid
ALA | OKV
Documentatie

Onderwijsproduct Sociale Training In Praktijk 3 (Loopbaan: Wat wil ik waarom wil ik dat?)

Algemene informatie onderwijsproduct

Beschijving (docent)

Inhoud

Deze Authentieke Leeractiviteit (ALA) wordt gegeven in de vorm van een project, getiteld Loopbaan: Wat wil ik waarom wil ik dat?. De student doorloopt daarbij de volgende stappen:

  • Moodboards maken
  • Moodboards bespreken
  • Reflecteren
  • Groepsopdracht arbeidsvoorwaarden
  • Presenteren
  • Berekenen
  • Reflecteren op arbiedsvoorwaarden;
  • Afmaken opdrachten

Tijdens het project werkt de student aan de competenties berekenen, bespreken, inventariseren, ori๋nteren, presenteren, reflecteren.

Uitvoering en begeleiding

De leereenheid kan worden uitgevoerd gedurende ้้n lesperiode van 10 weken. De student wordt begeleid bij het maken van de opdrachten tijdens de leereenheid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt de student verder indien zij er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Voor het evalueren van de leereenheid worden de producten van de student beoordeeld. De student dient een portfolio samen te stellen met de volgende producten:

  • Aftekenen opdrachten

De leereenheid is met succes afgerond als de student gemiddeld minimaal 5,5 van 10 punten behaalt op de gestelde leerdoelen en beschreven competenties.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvangt de student alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 worden geen studiepunten toegekend.

Beschijving (student)

Inhoud

Je gaat 10 weken lang werken aan het project Loopbaan: Wat wil ik waarom wil ik dat?. Daarbij werk je aan de volgende opdrachten:

  • Opdracht 1: maak een moodboard van je privéleven; Opdracht 2: maak een moodboard van je werkleven
  • Opdracht 3: bespreek je moodboards met klasgenoten; Opdracht 4: maak een lijst met stappen naar je doel
  • Opdracht 5: Invullen checklist reflectie;
  • Opdracht 1: Opschrijven voorwaarden waaraan werk moet voldoen
  • Opdracht 2: bekijk de beroepen die je kunt kiezen op www.roc.nl (tabblad internet TV); Opdracht 3: presentatie loopbaanmogelijkheden aan ouders
  • Opdracht 4: Bereken het bruto maandloon; Opdracht 5: uitrekenen maandlasten
  • Invullen checklist reflectie

Uitvoering en begeleiding

Je werkt zelfstandig aan het project. De resultaten van je werk verzamel je in een portfolio. Tijdens het maken van de opdrachten wordt je begeleid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt je verder als je er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Aan het einde van de lesperiode worden de producten in je portfolio beoordeeld. Je hebt de lesperiode met succes afgerond als de beoordeling van je portfolio minimaal een 5,5 is.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvang je alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 ontvang je geen studiepunten.

Benodigde faciliteiten (student)

  • BOEK: T. Ackermans, H. Jeninga (2016). Werken aan je toekomst, Methodeboek niveau 3 en 4. Codename Future, ISBN: 978-90-823861-0-3.
  • VIDEO: http://tinyurl.com/jfjsk3r
  • VIDEO: http://tinyurl.com/nepm57u
  • INTERNET: www.roc.nl
  • INTERNET: www.mbostart.nl
Roosternaam:STIP
Leerwegen:BOL
Varianten:Regulier
Lokaal type:Theorielokaal
Domein:Techniek & ICT
Opleidingsgroep:ICT
Cohortgeldigheid:2024
BOT:100%
In BPV:n.v.t.
Lesuren per week:1
Lesduur:45 minuten
Minimaal aantal deelnemers:1 klas
Ideale lesgroepgrootte:24
Maximaal aantal deelnemers:28
Docent bevoegdheid:LB
Kosten:Geen
Gekoppeld aan leereenheden: Leereenheid Sociale Training In Praktijk 3

Onderwijsproduct Sociale Training In Praktijk 4 (Loopbaan: Hoe presenteer ik mezelf?)

Algemene informatie onderwijsproduct

Beschijving (docent)

Inhoud

Deze Authentieke Leeractiviteit (ALA) wordt gegeven in de vorm van een project, getiteld Loopbaan: Hoe presenteer ik mezelf?. De student doorloopt daarbij de volgende stappen:

  • Afmaken opdrachten

Tijdens het project werkt de student aan de competenties reflecteren.

Uitvoering en begeleiding

De leereenheid kan worden uitgevoerd gedurende ้้n lesperiode van 10 weken. De student wordt begeleid bij het maken van de opdrachten tijdens de leereenheid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt de student verder indien zij er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Voor het evalueren van de leereenheid worden de producten van de student beoordeeld. De student dient een portfolio samen te stellen met de volgende producten:

  • Aftekenen opdrachten

De leereenheid is met succes afgerond als de student gemiddeld minimaal 5,5 van 10 punten behaalt op de gestelde leerdoelen en beschreven competenties.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvangt de student alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 worden geen studiepunten toegekend.

Beschijving (student)

Inhoud

Je gaat 10 weken lang werken aan het project Loopbaan: Hoe presenteer ik mezelf?. Daarbij werk je aan de volgende opdrachten:

  • Opdracht 4: Tweets; Opdracht 5: Mijn klasgenoot online
  • Opdracht 6: Mijn profiel; Opdracht 7: Gebruik je sociale netwerk
  • Beantwoord vragen werkervaring

Uitvoering en begeleiding

Je werkt zelfstandig aan het project. De resultaten van je werk verzamel je in een portfolio. Tijdens het maken van de opdrachten wordt je begeleid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt je verder als je er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Aan het einde van de lesperiode worden de producten in je portfolio beoordeeld. Je hebt de lesperiode met succes afgerond als de beoordeling van je portfolio minimaal een 5,5 is.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvang je alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 ontvang je geen studiepunten.

Benodigde faciliteiten (student)

  • BOEK: T. Ackermans, H. Jeninga (2016). Werken aan je toekomst, Methodeboek niveau 3 en 4. Codename Future, ISBN: 978-90-823861-0-3.
  • VIDEO: http://tinyurl.com/zks6cfx
Roosternaam:STIP
Leerwegen:BOL
Varianten:Regulier
Lokaal type:Theorielokaal
Domein:Techniek & ICT
Opleidingsgroep:ICT
Cohortgeldigheid:2024
BOT:100%
In BPV:n.v.t.
Lesuren per week:1
Lesduur:45 minuten
Minimaal aantal deelnemers:1 klas
Ideale lesgroepgrootte:24
Maximaal aantal deelnemers:28
Docent bevoegdheid:LB
Kosten:Geen
Gekoppeld aan leereenheden: Leereenheid Sociale Training In Praktijk 4

Onderwijsproduct Sociale Training In Praktijk 3 (Introductie Loopbaan)

Algemene informatie onderwijsproduct

Beschijving (docent)

Inhoud

Deze Authentieke Leeractiviteit (ALA) wordt gegeven in de vorm van een project, getiteld Introductie Loopbaan. De student doorloopt daarbij de volgende stappen:

  • Moodboards maken
  • Moodboards bespreken
  • Invullen checklist reflectie
  • Groepsopdracht arbeidsvoorwaarden
  • Presenteren
  • Berekenen
  • Invullen checklist reflectie

Tijdens het project werkt de student aan de competenties berekenen, bespreken, inventariseren, ori๋nteren, presenteren, reflecteren.

Uitvoering en begeleiding

De leereenheid kan worden uitgevoerd gedurende ้้n lesperiode van 10 weken. De student wordt begeleid bij het maken van de opdrachten tijdens de leereenheid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt de student verder indien zij er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Voor het evalueren van de leereenheid worden de producten van de student beoordeeld. De student dient een portfolio samen te stellen met de volgende producten:

  • Aftekenen opdrachten

De leereenheid is met succes afgerond als de student gemiddeld minimaal 5,5 van 10 punten behaalt op de gestelde leerdoelen en beschreven competenties.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvangt de student alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 worden geen studiepunten toegekend.

Beschijving (student)

Inhoud

Je gaat 10 weken lang werken aan het project Introductie Loopbaan. Daarbij werk je aan de volgende opdrachten:

  • Opdracht 1: maak een moodboard van je privéleven; Opdracht 2: maak een moodboard van je werkleven
  • Opdracht 3: bespreek je moodboards met klasgenoten; Opdracht 4: maak een lijst met stappen naar je doel
  • Opdracht 5: Invullen checklist reflectie; Kwaliteitenreflectie; Motievenreflectie; Werkexploratie; Loopbaansturing; Netwerken
  • Opdracht 1: Opschrijven voorwaarden waaraan werk moet voldoen
  • Opdracht 2: bekijk de beroepen die je kunt kiezen op www.roc.nl (tabblad internet TV); Opdracht 3: presentatie loopbaanmogelijkheden aan ouders
  • Opdracht 4: Bereken het bruto maandloon; Opdracht 5: uitrekenen maandlasten
  • Kwaliteitenreflectie; Motievenreflectie; Werkexploratie; Loopbaansturing; Netwerken

Uitvoering en begeleiding

Je werkt zelfstandig aan het project. De resultaten van je werk verzamel je in een portfolio. Tijdens het maken van de opdrachten wordt je begeleid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt je verder als je er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Aan het einde van de lesperiode worden de producten in je portfolio beoordeeld. Je hebt de lesperiode met succes afgerond als de beoordeling van je portfolio minimaal een 5,5 is.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvang je alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 ontvang je geen studiepunten.

Benodigde faciliteiten (student)

  • BOEK: Werken aan je toekomst, Methodeboek niveau 3 en 4 (ISBN 978-90-823861-7-2)
  • VIDEO: http://tinyurl.com/jfjsk3r
  • VIDEO: http://tinyurl.com/nepm57u
  • INTERNET: www.roc.nl
  • INTERNET: www.mbostart.nl
Roosternaam:STIP
Leerwegen:BOL
Varianten:Regulier
Lokaal type:Theorielokaal
Domein:Techniek & ICT
Opleidingsgroep:ICT
Cohortgeldigheid:2024
BOT:100%
In BPV:n.v.t.
Lesuren per week:<x-tijd>
Lesduur:45 minuten
Minimaal aantal deelnemers:1 klas
Ideale lesgroepgrootte:24
Maximaal aantal deelnemers:28
Docent bevoegdheid:LB
Kosten:Geen
Gekoppeld aan leereenheden: Leereenheid Sociale Training In Praktijk 3