Meso-ontwerp
4C-ID
Uitwerking leereenheid (vakken/projecten/enz.)
|
Naam leereenheid: | REK (Rekenen) |
Opleiding:
Duur opleiding:
|
ICT Academie Leiden
3 jaar
|
Kwalificatiedossier / Crebo: | ICT- en mediabeheer, 2016 / <x-crebo> |
Cohort: | 2024 |
Beroepstaak: | ICT Beheerder, Netwerk- en mediabeheerder |
Beschrijving van leereenheid per periode
Periode | 1 |
Duur |
Aantal weken: 10
Aantal uren per week: 1,5 uur
|
Samenvatting periode |
Gedurende deze periode wordt het onderwerp Instaptoets behandeld.
De focus van deze periode ligt op het <x-praktijk-titel>.
|
Leerdoelen |
Aan het einde van lesperiode 1 is de leerling in staat tot het
benoemen, beschrijven, herkennen van:
- Getallen en verhoudingen
- Les 1 - Getallen zonder rekenmachine
- Les 2 - Orientatie, Grote getallen; Getallenlijn
- Les 3 - Negatieve getallen
- Les 4 - Optellen en aftrekken
- Les 5 - Vermenigvuldigen en delen
- Les 6 - Afronden met breuken en kommagetallen
- Les 7 - Rekenen met rekenmachine
- Les 8 - Rekenen met toepassingssituaties
|
Kerntaken en werkprocessen |
Kerntaken:
Werkprocessen:
|
Inhoud |
Onderwerpen die behandeld gaan worden:
- Kennismaken; Inhoud van de lessen
- blz. 6 t/m 16
- blz. 20 t/m 30
- blz. 34 t/m 44
- blz. 48 t/m 58
- blz. 62 t/m 72
- blz. 76 t/m 86
- blz. 90 t/m 100
- blz. 104 t/m 114
|
Benodigdheden (middelen) |
|
Beschrijving van leereenheid per periode
Periode | 2 |
Duur |
Aantal weken: 10
Aantal uren per week: 1,5 uur
|
Samenvatting periode |
Gedurende deze periode wordt het onderwerp Instaptoets verhoudingen behandeld.
De focus van deze periode ligt op het <x-praktijk-titel>.
|
Leerdoelen |
Aan het einde van lesperiode 2 is de leerling in staat tot het
benoemen, beschrijven, herkennen van:
- Les 9 - Breuken en procenten 1
- Les 10 - Breuken en procenten 2
- Les 11 - Breuken en procenten 3
- Bespreking domeintoets getallen
- Verhoudingen
- Schaal
- Breuken en procenten 4
- Uitloop en herhaling
|
Kerntaken en werkprocessen |
Kerntaken:
Werkprocessen:
|
Inhoud |
Onderwerpen die behandeld gaan worden:
- blz. 118 t/m 128
- blz. 132 t/m 142
- blz. 146 t/m 156
- blz. 160 t/m 170
- blz. 174 t/m 184
- blz. 188 t/m 198
|
Benodigdheden (middelen) |
|
Beschrijving van leereenheid per periode
Periode | 1 |
Duur |
Aantal weken: 10
Aantal uren per week: 1,5 uur
|
Samenvatting periode |
Gedurende deze periode wordt het onderwerp Instaptoets behandeld.
De focus van deze periode ligt op het <x-praktijk-titel>.
|
Leerdoelen |
Aan het einde van lesperiode 1 is de leerling in staat tot het
benoemen, beschrijven, herkennen van:
- Domein 1: Getallen
- Hfst. 1, 1.1 t/m 1.2
- Hfst. 1.3 t/m zelftest
- Hfst. 2 t/m 2.1
- Hfst. 2.2, 2,3 t/m zelftest
- Hfst. 3, 3.1 t/m 3.3
- Tijd en snelheid
- Kaarten en routes (schaal)
- Tabellen en schema's
|
Kerntaken en werkprocessen |
Kerntaken:
- MB.B1-K1 Installeren en onderhouden van hardware, software en verbindingen
Werkprocessen:
- MB.B1-K1-W2 Vervangen, repareren en/of (de)monteren van (onderdelen van) systemen en (rand)apparatuur
|
Inhoud |
Onderwerpen die behandeld gaan worden:
- Kennismaken; inhoud v/d lessen; blz 1t/m 21
- blz. 22 t/m 35
- blz. 36 t/m 43
- blz. 44 t/m 58
- blz. 59 t/m 70;
- blz. 72 t/m 88
|
Benodigdheden (middelen) |
|
Beschrijving van leereenheid per periode
Periode | 2 |
Duur |
Aantal weken: 10
Aantal uren per week: 1,5 uur
|
Samenvatting periode |
Gedurende deze periode wordt het onderwerp Diagrammen behandeld.
De focus van deze periode ligt op het <x-praktijk-titel>.
|
Leerdoelen |
Aan het einde van lesperiode 2 is de leerling in staat tot het
van:
- Diagrammen
- Formules en grafieken
|
Kerntaken en werkprocessen |
Kerntaken:
Werkprocessen:
|
Inhoud |
Onderwerpen die behandeld gaan worden:
<x-lesstof-lijst>
|
Benodigdheden (middelen) |
|
|
|