Vak: ALA | Alle Rijen | PDF | RTF

Programma ICT Academie

Overzicht | Detail | Lesvoorbereiding
Planning | Mesoplus | Leereenheid
ALA | OKV
Documentatie

Meso-ontwerp

4C-ID

Uitwerking leereenheid (vakken/projecten/enz.)

Naam leereenheid:ALA (Authentieke Leeractiviteit)
Opleiding:
Duur opleiding:
ICT Academie Leiden
3 jaar
Kwalificatiedossier / Crebo:ICT- en mediabeheer, 2016 / <x-crebo>
Cohort:2024
Beroepstaak:ICT Beheerder, Netwerk- en mediabeheerder

Beschrijving van leereenheid per periode

Periode10
Duur Aantal weken: 10
Aantal uren per week: 1,5 uur
Samenvatting periode Gedurende deze periode wordt het onderwerp Toets behandeld. De focus van deze periode ligt op het <x-praktijk-titel>.
Leerdoelen

Aan het einde van lesperiode 10 is de leerling in staat tot het registreren, stichtingpraktijkleren van:

  • Inleiding Servicedesk
  • Bedrijfsprocessen
  • Werk van een ICT-beheerder
  • Kennismaking ITIL 1v4
  • Vervolg ITIL 2v4
  • Vervolg ITIL 3v4
  • Vervolg ITIL 4v4
  • ITIL basiskennis en bedrijfsprocessen herhalen ivm de toets
Kerntaken en werkprocessen

Kerntaken:

    <x-kerntaak>

Werkprocessen:

    <x-werkproces>
Inhoud

Onderwerpen die behandeld gaan worden:

  1. Wat is een Servicedesk; Wat is een Helpdesk; Ervaring in vorige stage met het werken op een Servicedesk; lesmateriaal van StichtingPraktijkLeren.nl
  2. INTERNET: deel-1-procesdenken
Benodigdheden (middelen)
    <x-middelen-lijst>

Beschrijving van leereenheid per periode

Periode1
Duur Aantal weken: 10
Aantal uren per week: 1,5 uur
Samenvatting periode Gedurende deze periode wordt het onderwerp ALA Client behandeld. De focus van deze periode ligt op het Vooronderzoek en werkvoorbereiding.
Leerdoelen

Aan het einde van lesperiode 1 is de leerling in staat tot het assembleren, bespreken, demonteren, inbouwen, installeren, schrijven van:

  • ALA Client
  • Veilig werken en Arbo
  • Upgrade en Offerte
  • Evaluatie
Kerntaken en werkprocessen

Kerntaken:

  • IM.B1-K2 Implementeren van (onderdelen van) informatiesystemen
  • IM.P1-K2 Organiseren van een (bestaande) servicedesk
  • MB.B1-K1 Installeren en onderhouden van hardware, software en verbindingen
  • MB.P2-K1 Ondersteunen van gebruikers

Werkprocessen:

  • IM.B1-K2-W2 Implementeert (een deel van) het informatiesysteem
  • IM.B1-K2-W3 Evalueert de implementatie
  • IM.P1-K2-W3 Stelt gebruikersinstructies op
  • MB.B1-K1-W1 Gebruiksklaar maken van systemen, (rand)apparatuur en applicaties
  • MB.B1-K1-W2 Vervangen, repareren en/of (de)monteren van (onderdelen van) systemen en (rand)apparatuur
  • MB.P2-K1-W1 Opstellen van instructies
Inhoud

Onderwerpen die behandeld gaan worden:

  1. Instructie veilig werken; Arbo regels; Arbo werkplek;
  2. Schrijven instructie; Bespreken offerte in groep
  3. ALA Client
Benodigdheden (middelen)
    <x-middelen-lijst>

Beschrijving van leereenheid per periode

Periode9
Duur Aantal weken: 10
Aantal uren per week: 1,5 uur
Samenvatting periode Gedurende deze periode wordt het onderwerp Oefenexamen Kerntaak 1 - Thompson hotels behandeld. De focus van deze periode ligt op het Kick-off.
Leerdoelen

Aan het einde van lesperiode 9 is de leerling in staat tot het inleveren, lezen van:

  • Oefenexamen Kerntaak 1 - Thompson hotels
Kerntaken en werkprocessen

Kerntaken:

    <x-kerntaak>

Werkprocessen:

    <x-werkproces>
Inhoud

Onderwerpen die behandeld gaan worden:

    <x-lesstof-lijst>
Benodigdheden (middelen)
    <x-middelen-lijst>

Beschrijving van leereenheid per periode

Periode10
Duur Aantal weken: 10
Aantal uren per week: 1,5 uur
Samenvatting periode Gedurende deze periode wordt het onderwerp Oefenexamen Kerntaak 2 - Thompson hotels behandeld. De focus van deze periode ligt op het Kick-off.
Leerdoelen

Aan het einde van lesperiode 10 is de leerling in staat tot het inleveren, lezen van:

  • Oefenexamen Kerntaak 2 - Thompson hotels
Kerntaken en werkprocessen

Kerntaken:

    <x-kerntaak>

Werkprocessen:

    <x-werkproces>
Inhoud

Onderwerpen die behandeld gaan worden:

    <x-lesstof-lijst>
Benodigdheden (middelen)
    <x-middelen-lijst>