Auteur: ASAGA | Alle Rijen | PDF | RTF

Programma ICT Academie

Overzicht | Detail | Lesvoorbereiding
Planning | Mesoplus | Leereenheid
ALA | OKV
Documentatie

Onderwijsproduct Rekenen 1 (Instaptoets)

Algemene informatie onderwijsproduct

Beschijving (docent)

Inhoud

Deze Authentieke Leeractiviteit (ALA) wordt gegeven in de vorm van een project, getiteld Instaptoets. De student doorloopt daarbij de volgende stappen:

    <x-praktijk-lijst>

Tijdens het project werkt de student aan de competenties benoemen, beschrijven, herkennen.

Uitvoering en begeleiding

De leereenheid kan worden uitgevoerd gedurende één lesperiode van 10 weken. De student wordt begeleid bij het maken van de opdrachten tijdens de leereenheid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt de student verder indien zij er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Voor het evalueren van de leereenheid worden de producten van de student beoordeeld. De student dient een portfolio samen te stellen met de volgende producten:

  • diagnostische toets
  • Toets
  • diagnostische toets

De leereenheid is met succes afgerond als de student gemiddeld minimaal 5,5 van 10 punten behaalt op de gestelde leerdoelen en beschreven competenties.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvangt de student alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 worden geen studiepunten toegekend.

Beschijving (student)

Inhoud

Je gaat 10 weken lang werken aan het project Instaptoets. Daarbij werk je aan de volgende opdrachten:

  • Opd. 1/t/m 20
  • Opd. 1/t/m 22
  • Opd. 1/t/m 19
  • Opd. 1/t/m 23
  • Opd. 1/t/m 21
  • Opd. 1/t/m 23
  • Opd. 1/t/m 19

Uitvoering en begeleiding

Je werkt zelfstandig aan het project. De resultaten van je werk verzamel je in een portfolio. Tijdens het maken van de opdrachten wordt je begeleid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt je verder als je er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Aan het einde van de lesperiode worden de producten in je portfolio beoordeeld. Je hebt de lesperiode met succes afgerond als de beoordeling van je portfolio minimaal een 5,5 is.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvang je alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 ontvang je geen studiepunten.

Benodigde faciliteiten (student)

    <x-middelen-lijst>
Roosternaam:REK
Leerwegen:BOL
Varianten:Regulier
Lokaal type:Theorielokaal
Domein:Techniek & ICT
Opleidingsgroep:ICT
Cohortgeldigheid:2024
BOT:100%
In BPV:n.v.t.
Lesuren per week:<x-tijd>
Lesduur:45 minuten
Minimaal aantal deelnemers:1 klas
Ideale lesgroepgrootte:24
Maximaal aantal deelnemers:28
Docent bevoegdheid:LB
Kosten:Geen
Gekoppeld aan leereenheden: Leereenheid Rekenen 1

Onderwijsproduct Rekenen 2 (Instaptoets verhoudingen)

Algemene informatie onderwijsproduct

Beschijving (docent)

Inhoud

Deze Authentieke Leeractiviteit (ALA) wordt gegeven in de vorm van een project, getiteld Instaptoets verhoudingen. De student doorloopt daarbij de volgende stappen:

    <x-praktijk-lijst>

Tijdens het project werkt de student aan de competenties benoemen, beschrijven, herkennen.

Uitvoering en begeleiding

De leereenheid kan worden uitgevoerd gedurende één lesperiode van 10 weken. De student wordt begeleid bij het maken van de opdrachten tijdens de leereenheid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt de student verder indien zij er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Voor het evalueren van de leereenheid worden de producten van de student beoordeeld. De student dient een portfolio samen te stellen met de volgende producten:

  • diagnostische toets
  • Toets
  • diagnostische toets

De leereenheid is met succes afgerond als de student gemiddeld minimaal 5,5 van 10 punten behaalt op de gestelde leerdoelen en beschreven competenties.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvangt de student alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 worden geen studiepunten toegekend.

Beschijving (student)

Inhoud

Je gaat 10 weken lang werken aan het project Instaptoets verhoudingen. Daarbij werk je aan de volgende opdrachten:

  • Opd. 1 t/m 20
  • Opd. 1 t/m 21
  • Opd. 1 t/m 16
  • Opd. 1 t/m 19
  • Opd. 1 t/m 18

Uitvoering en begeleiding

Je werkt zelfstandig aan het project. De resultaten van je werk verzamel je in een portfolio. Tijdens het maken van de opdrachten wordt je begeleid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt je verder als je er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Aan het einde van de lesperiode worden de producten in je portfolio beoordeeld. Je hebt de lesperiode met succes afgerond als de beoordeling van je portfolio minimaal een 5,5 is.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvang je alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 ontvang je geen studiepunten.

Benodigde faciliteiten (student)

    <x-middelen-lijst>
Roosternaam:REK
Leerwegen:BOL
Varianten:Regulier
Lokaal type:Theorielokaal
Domein:Techniek & ICT
Opleidingsgroep:ICT
Cohortgeldigheid:2024
BOT:100%
In BPV:n.v.t.
Lesuren per week:<x-tijd>
Lesduur:45 minuten
Minimaal aantal deelnemers:1 klas
Ideale lesgroepgrootte:24
Maximaal aantal deelnemers:28
Docent bevoegdheid:LB
Kosten:Geen
Gekoppeld aan leereenheden: Leereenheid Rekenen 2

Onderwijsproduct Rekenen 1 (Instaptoets)

Algemene informatie onderwijsproduct

Beschijving (docent)

Inhoud

Deze Authentieke Leeractiviteit (ALA) wordt gegeven in de vorm van een project, getiteld Instaptoets. De student doorloopt daarbij de volgende stappen:

    <x-praktijk-lijst>

Tijdens het project werkt de student aan de competenties benoemen, beschrijven, herkennen.

Uitvoering en begeleiding

De leereenheid kan worden uitgevoerd gedurende één lesperiode van 10 weken. De student wordt begeleid bij het maken van de opdrachten tijdens de leereenheid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt de student verder indien zij er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Voor het evalueren van de leereenheid worden de producten van de student beoordeeld. De student dient een portfolio samen te stellen met de volgende producten:

  • Toets

De leereenheid is met succes afgerond als de student gemiddeld minimaal 5,5 van 10 punten behaalt op de gestelde leerdoelen en beschreven competenties.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvangt de student alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 worden geen studiepunten toegekend.

Beschijving (student)

Inhoud

Je gaat 10 weken lang werken aan het project Instaptoets. Daarbij werk je aan de volgende opdrachten:

  • opd. 1 t/m 9
  • opd. 10 t/m 24
  • opd. 25 t/m zelftest
  • opd. 1 t/m 19
  • opd. 20 t/m zelftest
  • opd. 1 t/m 21

Uitvoering en begeleiding

Je werkt zelfstandig aan het project. De resultaten van je werk verzamel je in een portfolio. Tijdens het maken van de opdrachten wordt je begeleid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt je verder als je er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Aan het einde van de lesperiode worden de producten in je portfolio beoordeeld. Je hebt de lesperiode met succes afgerond als de beoordeling van je portfolio minimaal een 5,5 is.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvang je alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 ontvang je geen studiepunten.

Benodigde faciliteiten (student)

    <x-middelen-lijst>
Roosternaam:REK
Leerwegen:BOL
Varianten:Regulier
Lokaal type:Theorielokaal
Domein:Techniek & ICT
Opleidingsgroep:ICT
Cohortgeldigheid:2024
BOT:100%
In BPV:n.v.t.
Lesuren per week:<x-tijd>
Lesduur:45 minuten
Minimaal aantal deelnemers:1 klas
Ideale lesgroepgrootte:24
Maximaal aantal deelnemers:28
Docent bevoegdheid:LB
Kosten:Geen
Gekoppeld aan leereenheden: Leereenheid Rekenen 1

Onderwijsproduct Rekenen 2 (Diagrammen)

Algemene informatie onderwijsproduct

Beschijving (docent)

Inhoud

Deze Authentieke Leeractiviteit (ALA) wordt gegeven in de vorm van een project, getiteld Diagrammen. De student doorloopt daarbij de volgende stappen:

    <x-praktijk-lijst>

Tijdens het project werkt de student aan de competenties .

Uitvoering en begeleiding

De leereenheid kan worden uitgevoerd gedurende één lesperiode van 10 weken. De student wordt begeleid bij het maken van de opdrachten tijdens de leereenheid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt de student verder indien zij er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Voor het evalueren van de leereenheid worden de producten van de student beoordeeld. De student dient een portfolio samen te stellen met de volgende producten:

    <x-evaluatie-lijst>

De leereenheid is met succes afgerond als de student gemiddeld minimaal 5,5 van 10 punten behaalt op de gestelde leerdoelen en beschreven competenties.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvangt de student alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 worden geen studiepunten toegekend.

Beschijving (student)

Inhoud

Je gaat 10 weken lang werken aan het project Diagrammen. Daarbij werk je aan de volgende opdrachten:

    <x-opdracht-lijst>

Uitvoering en begeleiding

Je werkt zelfstandig aan het project. De resultaten van je werk verzamel je in een portfolio. Tijdens het maken van de opdrachten wordt je begeleid. De docent is beschikbaar voor het beantwoorden van vragen en helpt je verder als je er alleen niet uitkomt.

Beoordeling

Aan het einde van de lesperiode worden de producten in je portfolio beoordeeld. Je hebt de lesperiode met succes afgerond als de beoordeling van je portfolio minimaal een 5,5 is.

Bij een eindcijfer van 5,5 of hoger ontvang je alle studiepunten. Bij een eindcijfer van minder dan 5,5 ontvang je geen studiepunten.

Benodigde faciliteiten (student)

    <x-middelen-lijst>
Roosternaam:REK
Leerwegen:BOL
Varianten:Regulier
Lokaal type:Theorielokaal
Domein:Techniek & ICT
Opleidingsgroep:ICT
Cohortgeldigheid:2024
BOT:100%
In BPV:n.v.t.
Lesuren per week:<x-tijd>
Lesduur:45 minuten
Minimaal aantal deelnemers:1 klas
Ideale lesgroepgrootte:24
Maximaal aantal deelnemers:28
Docent bevoegdheid:LB
Kosten:Geen
Gekoppeld aan leereenheden: Leereenheid Rekenen 2