Leereenheid REK 1 (Rekenen)
1. Naam leereenheid
|
Naam leereenheid: | Rekenen - Instaptoets |
Type leereenheid: | VGT/KGC |
|
2. Specificatie
|
Crebotraject: | 25189 - ICT Beheerder |
Cluster: | Leerjaar 1 |
Taakklasse: | Periode 1 |
|
3. Plaats in een crebotraject (bij overlap van leereenheden)
|
Crebotraject: | 25190 - Netwerk- en Mediabeheerder |
Cluster: | Leerjaar 1 |
Taakklasse: | Periode 1 |
|
4. Beschrijving van de beroepssituatie behorende bij deze leereenheid
|
Beschrijving (docent)
Tijdens deze periode wordt het onderwerp Instaptoets behandeld. De focus van
deze periode ligt op het <x-praktijk>.
Beschrijving (student)
Tijdens deze periode gaan we het onderwerp Instaptoets behandelen. De focus van
deze periode ligt op het <x-praktijk>.
|
|
5. Leerdoelen leereenheid
|
Leerdoelen (student)
Aan het einde van periode 1 ben je in staat tot:
Leerdoelen (docent)
Aan het einde van deze leereenheid is de student in staat tot het benoemen, beschrijven, herkennen
van:
- Getallen en verhoudingen
- Les 1 - Getallen zonder rekenmachine
- Les 2 - Orientatie, Grote getallen; Getallenlijn
- Les 3 - Negatieve getallen
- Les 4 - Optellen en aftrekken
- Les 5 - Vermenigvuldigen en delen
- Les 6 - Afronden met breuken en kommagetallen
- Les 7 - Rekenen met rekenmachine
- Les 8 - Rekenen met toepassingssituaties
|
|
6. Voorwaarden voor deelname aan leereenheid
|
Geen
|
|
7. Beoordeling leereenheid
|
Ontwikkelingsgericht
|
|
8. Aantal SBU's
|
Het aantal SBU's is: 15 (10 weken x 2 x 0,75uur)
|
|
9. Studiepunten
|
Het aantal studiepunten is: Berekening: 0,5625 pnt / Suggestie: 15 pnt
|
|
10. BIG uren
|
Het aantal BIG-uren is: n.v.t.
|
|
11. Opmerkingen
|
Geen
|
Leereenheid REK 2 (Rekenen)
1. Naam leereenheid
|
Naam leereenheid: | Rekenen - Instaptoets verhoudingen |
Type leereenheid: | VGT/KGC |
|
2. Specificatie
|
Crebotraject: | 25189 - ICT Beheerder |
Cluster: | Leerjaar 1 |
Taakklasse: | Periode 2 |
|
3. Plaats in een crebotraject (bij overlap van leereenheden)
|
Crebotraject: | 25190 - Netwerk- en Mediabeheerder |
Cluster: | Leerjaar 1 |
Taakklasse: | Periode 2 |
|
4. Beschrijving van de beroepssituatie behorende bij deze leereenheid
|
Beschrijving (docent)
Tijdens deze periode wordt het onderwerp Instaptoets verhoudingen behandeld. De focus van
deze periode ligt op het <x-praktijk>.
Beschrijving (student)
Tijdens deze periode gaan we het onderwerp Instaptoets verhoudingen behandelen. De focus van
deze periode ligt op het <x-praktijk>.
|
|
5. Leerdoelen leereenheid
|
Leerdoelen (student)
Aan het einde van periode 2 ben je in staat tot:
Leerdoelen (docent)
Aan het einde van deze leereenheid is de student in staat tot het benoemen, beschrijven, herkennen
van:
- Les 9 - Breuken en procenten 1
- Les 10 - Breuken en procenten 2
- Les 11 - Breuken en procenten 3
- Bespreking domeintoets getallen
- Verhoudingen
- Schaal
- Breuken en procenten 4
- Uitloop en herhaling
|
|
6. Voorwaarden voor deelname aan leereenheid
|
Geen
|
|
7. Beoordeling leereenheid
|
Ontwikkelingsgericht
|
|
8. Aantal SBU's
|
Het aantal SBU's is: 15 (10 weken x 2 x 0,75uur)
|
|
9. Studiepunten
|
Het aantal studiepunten is: Berekening: 0,5625 pnt / Suggestie: 15 pnt
|
|
10. BIG uren
|
Het aantal BIG-uren is: n.v.t.
|
|
11. Opmerkingen
|
Geen
|
Leereenheid REK 1 (Rekenen)
1. Naam leereenheid
|
Naam leereenheid: | Rekenen - Instaptoets |
Type leereenheid: | VGT/KGC |
|
2. Specificatie
|
Crebotraject: | 25189 - ICT Beheerder |
Cluster: | Leerjaar 1 |
Taakklasse: | Periode 1 |
|
3. Plaats in een crebotraject (bij overlap van leereenheden)
|
Crebotraject: | 25190 - Netwerk- en Mediabeheerder |
Cluster: | Leerjaar 1 |
Taakklasse: | Periode 1 |
|
4. Beschrijving van de beroepssituatie behorende bij deze leereenheid
|
Beschrijving (docent)
Tijdens deze periode wordt het onderwerp Instaptoets behandeld. De focus van
deze periode ligt op het <x-praktijk>.
Beschrijving (student)
Tijdens deze periode gaan we het onderwerp Instaptoets behandelen. De focus van
deze periode ligt op het <x-praktijk>.
|
|
5. Leerdoelen leereenheid
|
Leerdoelen (student)
Aan het einde van periode 1 ben je in staat tot:
Leerdoelen (docent)
Aan het einde van deze leereenheid is de student in staat tot het benoemen, beschrijven, herkennen
van:
- Domein 1: Getallen
- Hfst. 1, 1.1 t/m 1.2
- Hfst. 1.3 t/m zelftest
- Hfst. 2 t/m 2.1
- Hfst. 2.2, 2,3 t/m zelftest
- Hfst. 3, 3.1 t/m 3.3
- Tijd en snelheid
- Kaarten en routes (schaal)
- Tabellen en schema's
|
|
6. Voorwaarden voor deelname aan leereenheid
|
Geen
|
|
7. Beoordeling leereenheid
|
Ontwikkelingsgericht
|
|
8. Aantal SBU's
|
Het aantal SBU's is: 15 (10 weken x 2 x 0,75uur)
|
|
9. Studiepunten
|
Het aantal studiepunten is: Berekening: 0,5625 pnt / Suggestie: 15 pnt
|
|
10. BIG uren
|
Het aantal BIG-uren is: n.v.t.
|
|
11. Opmerkingen
|
Geen
|
Leereenheid REK 2 (Rekenen)
1. Naam leereenheid
|
Naam leereenheid: | Rekenen - Diagrammen |
Type leereenheid: | VGT/KGC |
|
2. Specificatie
|
Crebotraject: | 25189 - ICT Beheerder |
Cluster: | Leerjaar 1 |
Taakklasse: | Periode 2 |
|
3. Plaats in een crebotraject (bij overlap van leereenheden)
|
Crebotraject: | 25190 - Netwerk- en Mediabeheerder |
Cluster: | Leerjaar 1 |
Taakklasse: | Periode 2 |
|
4. Beschrijving van de beroepssituatie behorende bij deze leereenheid
|
Beschrijving (docent)
Tijdens deze periode wordt het onderwerp Diagrammen behandeld. De focus van
deze periode ligt op het <x-praktijk>.
Beschrijving (student)
Tijdens deze periode gaan we het onderwerp Diagrammen behandelen. De focus van
deze periode ligt op het <x-praktijk>.
|
|
5. Leerdoelen leereenheid
|
Leerdoelen (student)
Aan het einde van periode 2 ben je in staat tot:
Leerdoelen (docent)
Aan het einde van deze leereenheid is de student in staat tot het
van:
- Diagrammen
- Formules en grafieken
|
|
6. Voorwaarden voor deelname aan leereenheid
|
Geen
|
|
7. Beoordeling leereenheid
|
Ontwikkelingsgericht
|
|
8. Aantal SBU's
|
Het aantal SBU's is: 15 (10 weken x 2 x 0,75uur)
|
|
9. Studiepunten
|
Het aantal studiepunten is: Berekening: 0,5625 pnt / Suggestie: 15 pnt
|
|
10. BIG uren
|
Het aantal BIG-uren is: n.v.t.
|
|
11. Opmerkingen
|
Geen
|
|
|