Vak STIP,
Auteur DANBOL,
Niveau 3,
Cohort 2024,
Periode 3 | PDF
|
Lesweek | Leerdoel | Theorie | Lesstof | Praktijk | Opdracht | Evaluatie | Middelen | Tijd |
1 | • oriënteren
| Loopbaan: Wat wil ik waarom wil ik dat? | • Wat is het vak Loopbaan • Doelen stellen • Arbiedsvoorwaarden
| | | | | 1 |
2 | • inventariseren
| 1.1 Mijn Droom | • Wat is een moodboard
| Moodboards maken | • Opdracht 1: maak een moodboard van je privéleven • Opdracht 2: maak een moodboard van je werkleven
| | BOEK: T. Ackermans, H. Jeninga (2016). Werken aan je toekomst, Methodeboek niveau 3 en 4. Codename Future, ISBN: 978-90-823861-0-3. VIDEO: http://tinyurl.com/jfjsk3r
| 1 |
3 | • bespreken • bespreken • bespreken
| 1.2 Hoe maak ik mijn dromen waar? | • Hoe gaan we de moodboards bespreken
| Moodboards bespreken | • Opdracht 3: bespreek je moodboards met klasgenoten • Opdracht 4: maak een lijst met stappen naar je doel
| | | 1 |
4 | • reflecteren • reflecteren • reflecteren
| 1.3 Reflectie | • Wat is reflecteren • Kwaliteitenreflectie • Motievenreflectie • Werkexploratie • Loopbaansturing • Netwerken
| Reflecteren | • Opdracht 5: Invullen checklist reflectie
| • Aftekenen opdrachten
| | 1 |
5 | | 2.1 Wat vind jij belangrijk in je werk? | • Wat zijn arbeidsvoorwaarden
| Groepsopdracht arbeidsvoorwaarden | • Opdracht 1: Opschrijven voorwaarden waaraan werk moet voldoen
| | VIDEO: http://tinyurl.com/nepm57u
| 1 |
6 | • presenteren • presenteren
| 2.2 Welke beroepen passen bij mij? | • Hoe houd je een presentatie
| Presenteren | • Opdracht 2: bekijk de beroepen die je kunt kiezen op www.roc.nl (tabblad internet TV) • Opdracht 3: presentatie loopbaanmogelijkheden aan ouders
| | INTERNET: www.roc.nl
| 1 |
7 | • berekenen • berekenen
| 2.3 Welk beroep past bij mijn droom? | • Hoe bereken je het bruto maandloon • Hoe reken je de maandlasten uit
| Berekenen | • Opdracht 4: Bereken het bruto maandloon • Opdracht 5: uitrekenen maandlasten
| | INTERNET: www.mbostart.nl
| 1 |
8 | • reflecteren • reflecteren
| 2.4 Reflectie | • Kwaliteitenreflectie • Motievenreflectie • Werkexploratie • Loopbaansturing • Netwerken
| Reflecteren op arbiedsvoorwaarden; | • Invullen checklist reflectie
| • Aftekenen opdrachten
| | 1 |
9 | | Afronding periode | | Afmaken opdrachten | | • Aftekenen opdrachten
| | 1 |
10 | | Afronding periode | | Afmaken opdrachten | | • Aftekenen opdrachten
| | 1 |
Vak STIP,
Auteur DANBOL,
Niveau 3,
Cohort 2024,
Periode 4 | PDF
|
Lesweek | Leerdoel | Theorie | Lesstof | Praktijk | Opdracht | Evaluatie | Middelen | Tijd |
1 | | Loopbaan: Hoe presenteer ik mezelf? | • Social media • Vooroordelen • Discriminatie
| | | | | 1 |
2 | | 5.3 Social media | • Wat is er over jou gevonden? • Hoe kun je je Facebook aantrekkelijk maken voor werkgevers?
| | • Opdracht 4: Tweets • Opdracht 5: Mijn klasgenoot online
| | BOEK: T. Ackermans, H. Jeninga (2016). Werken aan je toekomst, Methodeboek niveau 3 en 4. Codename Future, ISBN: 978-90-823861-0-3.
| 1 |
3 | | 5.4 Linkedin | 1. Kopregel 2. Foto 3. Samenvatting 4. Trefwoorden 5. (Werk)ervaring 6. Contactgegevens
| | • Opdracht 6: Mijn profiel • Opdracht 7: Gebruik je sociale netwerk
| | | 1 |
4 | | 5.7 Werkervaring opdoen | | | • Beantwoord vragen werkervaring
| | VIDEO: http://tinyurl.com/zks6cfx
| 1 |
5 | • reflecteren
| 5.8 Reflectie | • Kwaliteitenreflectie • Motievenreflectie • Werkexploratie • Loopbaansturing • Netwerken
| | | • Aftekenen opdrachten
| | 1 |
6 | | 6.4 Vooroordelen en discriminatie | | | | | | 1 |
7 | | 6.5 Omgaan met ongepaste vragen | | | | | | 1 |
8 | • reflecteren
| 6.6 Reflectie | | | | • Aftekenen opdrachten
| | 1 |
9 | | Afronding periode | | Afmaken opdrachten | | • Aftekenen opdrachten
| | 1 |
10 | | Afronding periode | | Afmaken opdrachten | | • Aftekenen opdrachten
| | 1 |
Vak STIP,
Auteur RNEVE,
Niveau 4,
Cohort 2024,
Periode 3 | PDF
|
Lesweek | Leerdoel | Theorie | Lesstof | Praktijk | Opdracht | Evaluatie | Middelen | Tijd |
1 | • oriënteren
| Introductie Loopbaan | • Wat is het vak Loopbaan
| | | | | |
2 | • inventariseren
| 1.1 Mijn Droom | • Wat is een moodboard
| Moodboards maken | • Opdracht 1: maak een moodboard van je privéleven • Opdracht 2: maak een moodboard van je werkleven
| | BOEK: Werken aan je toekomst, Methodeboek niveau 3 en 4 (ISBN 978-90-823861-7-2) VIDEO: http://tinyurl.com/jfjsk3r
| |
3 | • bespreken • bespreken • bespreken
| 1.2 Hoe maak ik mijn dromen waar? | • Hoe gaan we de moodboards bespreken
| Moodboards bespreken | • Opdracht 3: bespreek je moodboards met klasgenoten • Opdracht 4: maak een lijst met stappen naar je doel
| | | |
4 | • reflecteren • reflecteren
| 1.3 Reflectie | • Wat is reflecteren
| Invullen checklist reflectie | • Opdracht 5: Invullen checklist reflectie • Kwaliteitenreflectie • Motievenreflectie • Werkexploratie • Loopbaansturing • Netwerken
| • Aftekenen opdrachten
| | |
5 | | 2.1 Wat vind jij belangrijk in je werk? | • Wat zijn arbeidsvoorwaarden
| Groepsopdracht arbeidsvoorwaarden | • Opdracht 1: Opschrijven voorwaarden waaraan werk moet voldoen
| | VIDEO: http://tinyurl.com/nepm57u
| |
6 | • presenteren • presenteren
| 2.2 Welke beroepen passen bij mij? | • Hoe houd je een presentatie
| Presenteren | • Opdracht 2: bekijk de beroepen die je kunt kiezen op www.roc.nl (tabblad internet TV) • Opdracht 3: presentatie loopbaanmogelijkheden aan ouders
| | INTERNET: www.roc.nl
| |
7 | • berekenen
| 2.3 Welk beroep past bij mijn droom? | • Hoe bereken je het bruto maandloon • Hoe reken je de maandlasten uit
| Berekenen | • Opdracht 4: Bereken het bruto maandloon • Opdracht 5: uitrekenen maandlasten
| | INTERNET: www.mbostart.nl
| |
8 | • reflecteren
| 2.4 Reflectie | • Reflecteren op arbiedsvoorwaarden
| Invullen checklist reflectie | • Kwaliteitenreflectie • Motievenreflectie • Werkexploratie • Loopbaansturing • Netwerken
| • Aftekenen opdrachten
| | |
9 | | Afronding periode | | | | • Aftekenen opdrachten
| | |
10 | | Afronding periode | | | | • Aftekenen opdrachten
| | |